Tuesday, November 30, 2010

Epilog Noda Semalam, Kemanisan Taubat | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Epilog Noda Semalam, Kemanisan Taubat | iluvislam.com + discover the beauty of islam



menitis air mataku membaca kisah ini,secebis kisah pengajaran buat kita.teringat diriku yang hina ini juga pernah terjebak dengan cinta tak halal ini.terasa malu pada diri ini dan Allah SWT. aku seorang pelajar agama dan juga berperinsip tidak akan bercinta melainkan selepas kawin akhirnya prinsipku ternoda dek cinta buta ini..Al-hamdulillah Allah sayangkan diriku dan aku cepat tersedar dari lena yang panjang ini. duhai sahabat-sahabtku yg sedang atau ingin menjalinkan hubungan tidak halal ini..insaf dan kembalilah ke pangkal jalan teman2ku sekalian sebelum anda terlambat..CARILAH CINTA ALLAH TESCAYA KAMU TIDAK AKAN DIKECEWAKAN, INSYAALLAH jika ia adalah jodoh kamu,kamu akan memilikinya tanpa perlu kamu melalui jalan tidak halal ini..buat teman2 yang belum pernah merasai cinta yg tidak halal ini,jangan pernah ingin mencuba kerana padahnya amat dasyat,segalanya sia-sia..masa kamu,wang kamu.maruah kamu sebagai wanita...syaitan akan bersorak apabila segala muslihatnya berjaya..ingatlah teman2 berusahalah menjadi yg solehah baru lah boleh mendapat insan yg soleh..usah didamba cinta manusia yang hanya sementara ini~~

"Ya Allah Ya Tuhanku, kau ampunkanlah segala dosa yang telah aku lakukan, dosa kedua ibu bapaku, dosa guru-guruku, dosa sahabatku, dosa muslimin dan muslimat.

Kau panjangkanlah usia kami, Kau rahmatilah kami Ya Allah, Lindungilah kami daripada gangguan jin dan syaitan Ya Allah, masukkanlah kami dalam syurgamu Ya Allah.

Kau berilah petunjuk dan hidayat kepada kami Ya Allah, serta janganlah kau palingkan hati kami setelah Engkau memberi petunjuk kepada kami.

Ya Allah, diri ini hanyalah hamba yang lemah lagi hina, Kau suburkan cinta kami buatMu serta rasulMu. Bimbinglah hati kami ke jalanMu Ya Allah.

Berilah kemanisan iman kepada kami Ya Allah. Hanya padaMu kumohon pertolongan Ya Allah. Tingkatkanlah keimanan dan ketakwaan kepada kami Ya Allah.

Lapangkanlah hati kami, sucikanlah hati kami serta bersihkanlah jiwa kami Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Zaljalali wal ‘ikram.

Kau kasihanilah hambaMu ini Ya Allah, Kau kasihanilah hambaMu ini Ya Allah, Kau kasihanilah hambaMu ini Ya Allah.

No comments:

Post a Comment