Sunday, January 2, 2011

tahun baru...

assalamualaikum..
selamat kembali semua rakan-rakan dan sahabat-ahabat semua..bagaimana dengan tahun baru? pastinya azam baru.semangat baru...baju baru dan semuanya baru.huhu..

mmmm..saya nak cite la pengalaman sy dimalam tahun baru..kami bersama skuad xpdc dakwah gi klcc unk berdakwah manusia2 disana..nak tahu apa yang kami jumpa...ya Allah..bila saya melangkah je kaki ke tempat kejadian takut.teruja dan macam-macam la perasan yang ada..saya dan sahabt saya mula bergerak disekitar tasik klcc..nak menagis ase tengok muda-mudi kita yang semakin rosak..ada couple tu sanggup baring bawah jambatan semata-mata nk menyambut tahun baru la konon..huhu..ni antara gambar yg sahabta saya sempat amik




lihat lah..setan2 yg bertopingkan manusia..tidak rasa malu pun mereka memakai tanduk tu..huhu..sedih kan..bile kami menemuramah mereka..rata2 mereka ni remaja dalam lingkungan 17, 18 tahun..bila melihat keadaan ini rasa seperti bukan duduk kat MALAYSIA..betolkan ini malaysia negara yg kita banggakan dan inikan yg dikatakan NEGARA ISLAM..bagaimana mak ayah mereka??rata2 mereka mengatakan maka ayah tak kesah pulang lambat..ya Allah apa dah jadi ngan bangsa kita ni..takot2 juga bala ALLAh turun malam tu juga..nauzubillah..moga Allah memberi hidayah kepada mereka..

disampaing itu juga satu kisah menarik yang ingin saya kongsi sempena tahun baru masihi ini. kisah penghijrahan sahabat saya...ya Allah hanya Allah je tahu bagaimana perasaan saya bile sahabat saya kata nak berubah..Al-hamdulillah Allah makbulkan doa saya..saya penah menagis dan sentiasa harapakan perubahan sahabat saya tersebut..akhirnya hidayah itu datang jua kepadanya..ase nak peluk dan sujud syukur je masa tu..moga-moga Allah memudahkan dan sentiasa memberi petunjuk dan rahmat kepada beliau..dan juga moga beliau istiqamah dan tidak putus asa dalam menghadapi dugaan yg sangat mencabar sepanjang prosos perubahan ini..

2 comments:

  1. betoi tuh..sedeyh tengok sambutan taun baru omputeh yg kte raikan melebihi sambutan Maal Hijrah..
    dlm tb siap dengan rasa bangge pertontonkan sambutan taun baru dengan men buih berbagai..sanggup abihkan 10 hinggit utk beli buih tuh drp bersedekah..siap bangga mengatakan we are 1Malaysia..1malaysia maksud nyer pergaulan tanpa batasan k?
    kesimpulannye K.E.S.I.A.N

    ReplyDelete
  2. betol2 tu kak..huhu...kite ni dah kembali zaman jahilyyah..sebagai umat islam kena persiapkan diri kita..menuju akhir zaman(zaman fitnah) jga2 dajjal akn muncul zamn ni...org yahudi sedang kumpulkan pengikut ye(fremoosen)huhu...ini kah negara kita MALAYSIA yg dikatakan negara ISLAM...tiru sangat la budaya org yahudi tu..huhu..sedih2...doa Allah beri hidayah kat pemimpin kita dan negara kita dijauhkan dari bala Allah..huhu...

    ReplyDelete